Pàgines

dijous, 14 de juliol del 2011

No ho veig clar


Diuen que la primavera la sang altera. Comença a fer caloreta i la gent tímidament (o a vegades no tant) deixa veure parts del seu cos que tenien adormides i que només podíem imaginar. Els tirants surten de l'armari per envair, juntament amb els shorts,  molts carrers i terrasses. Per tot això jo em pensava que si la passió tenia alguna estació, seria la primavera.

Avui però he sabut que no. La setmana de la passió és aquesta. O almenys això és el que es pensa La Vanguardia, que avui ja és el segon dia que li dedica La Contra.
Aquest dimarts passat el sr. Antoni Bolinches, psicòleg i sexòleg, ens alliçonava dient que "un clau menys és millor que un de més" (frase que tant si la llegeixo del dret com si la llegeixo del revés no acabo de veure clara).  Ell creu que la disponiblitat sexual de la parella difumina el desig, que el desig no s'acaba de cop  sinó per excés de cops. La solució que proposa és acoblar-se al desig del que en té menys i masturbació suplementària (o infidelitat complementària ja que l'ésser humà és monògam imperfecte).  
També diu que les relacions homes/dones han canviat. Abans l'home era caçador i la dona presa i ell s'excitava perseguint, però que ara les dones han deixat de ser preses i demanen satisfacció, cosa que intimida als homes de tal manera que els hi crea un "síndrome de por de l'acompliment"; se senten sols davant el perill (que creixerà com més sexualment activa sigui la dona) i això els hi provoca una impotència psicògena.

Avui dijous li ha tocat el torn a Giorgio Nardone,  psicòleg i psicoterapeuta. Segons ell "perquè duri un amor cal seducció i festeig continu". Es veu que ha descobert la sopa d'all! Ha escrit un llibre, Los errores de las mujeres en el amor, Paidós) a on classifica 17 tipologies femenines i la seva manera d'abordar les relacions de parella.
Segons ell l'amor té tres components que cal conrear: el primer és que la parella no deixi mai de seduir-se i festejar-se, el segon és la complicitat i la tercera l'exclusivitat (opina que l'amor savi no accepta l'engany). 

I avui a l'hora de dinar llegia La Contra i amb el dia tan espès com he tingut a la feina no entenia res. A veure, el dimarts em diuen que Menos es más i que qui en tingui més ganes es dediqui a la masturbació suplementària o la infidelitat complementària, i avui em diuen que com més millor i monogàmia absoluta. Crec que podrien publicar les entrevistes més espaiades en el temps i potser d'aquesta manera no tindria la sensació que m'estàn prenent el pèl i que tots dos tenen el mateix coneixement pel que fa a les relacions del que tinc jo: cap!

En el que si que coincideixen és en que els homes i les dones són tan diferents que cada vegada costa més que es trobin. I a mi em ve el cap el que em va dir el meu amic Santi, que els homes busquen dones que ja no existeixen i les dones busquen homes que encara no han nascut.

2 comentaris:

  1. No sabria ni per on començar. De tot el que expliques estic d'acord amb algunes coses i amb altres no. Jo faria una barreja entre les dues 'contres', perquè tampoc li anem a atorgar la veritat absoluta a cap dels dos. El que passa és que cadascú és un món, i jo em traço el meu camí, que no té perquè ser l'únic, cadascú fa el seu, en l'amor i el sexe no hi ha massa normes establertes. Jo em declaro monògam absolut, en broma sempre dic que ja prou feina tinc amb una dona com per voler-ne més d'una. També estic d'acord amb que cal seguir seduint sempre, i això per mi vol dir no caure en la rutina i en l'avorriment, mirar de que sempre hi hagi al·licients en la relació. Però la complicitat no pot anar en segon lloc i com a cosa aïllada, si no hi és, com redimonis podrem seduir? I del primer estic d'acord amb que de vegades en volem fer un gra massa amb el sexe, un no parar que pot estar molt bé pels primers moments d'una relació, però després saber dosificar i variar és fonamental per no caure en el 'volta i volta'. Deixar-se coses per fer sempre et deixa ganes de que arribi el moment de fer-les, no cal córrer, si ho lliguem amb que serem monògams, ja arribarà el moment. Ah, i sempre, sempre, masturbació si cal, collons, infidelitat no!

    I finalment, la frase del teu amic és molt encertada! M'agrada.

    ResponElimina
  2. Si, de fet la frase és molt encertada, cada vegada ho tinc més clar!

    ResponElimina