Pàgines

diumenge, 28 de novembre del 2010

Cap de setmana de teatre.

Per molt que no ens agradi hi ha certes coses que són el que són.  No ens serveix fer volar coloms o amagar el cap sota l'ala, allò que hi és, hi continua sent. Per molt que mirem cap a l'altre costat o ens fem els dissimulats el que és no passa a no ser.

Recordo haver pensat alguna vegada de petita ara tancaràs els ulls i quan els obris no hauràs trencat la porta, però no, quan obria els ulls la porta continuava trencada. I és que a vegades ens aferrem a desitjos inútils pensant que sense fer res allò que no ens agrada desapareixerà quan el que hem de fer és agafar el toro per les banyes i plantar cara als nostres problemes.

Aquest cap de setmana m'he envoltat de personatges que feien la tècnica de l'estruç, allò de jo m'amago i potser quan aixequi el cap tot haurà passat.

Divendres em vaig endinsar a la Rússia de finals del segle XIX amb L'hort dels cirerers, de Txèkhov (Teatre Romea). En mig d'una difícil situació econòmica que els obliga a malvendre el seu magnífic hort de cirerers, aquesta família russa aristocràtica vinguda a menys només pensa en ballar, menjar, jugar i cantar, pensant que les solucions els trucaran a la porta mentres brinden per la vida.


Dissabte vaig anar a parar a una plantació del delta del Mississipi amb Gata sobre teulada de zinc calenta, de Tennessee Williams (Teatre Lliure), a on en Brick, inmers en una fase autodestructiva, es destrossa la vida a base de milions de glops d'alcohol per no ser capaç d'assumir la seva sexualitat i fer-ne front davant de la seva família.


Potser la sobredossis de cobardia que he contemplat aquest cap de setmana em  dóna empenta per posar collons a la vida. 

Si més no m'ha fet reflexionar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada